Warszawa w rankingu najlepszych miejsc turystyki zakupowej
Economist Intelligence Unit opublikował ranking „Globe Shopper City Index – Europe”, wsparty przez Global Blue
Warszawa, 16 listopada 2011 – Warszawa znalazła się w rankingu najbardziej atrakcyjnych miast europejskich pod względem turystyki zakupowej. Ranking pt. „Globe Shopper City Index – Europe” to nowy projekt badawczy ośrodka Economist Intelligence Unit (EIU) wsparty przez Global Blue — eksperta w dziedzinie zakupów zagranicą i turystyki zakupowej na całym świecie.
Warszawa uzyskała najlepszy wynik w kategorii przystępności cenowej obliczanej na podstawie kosztu noclegu w hotelu 4-gwiazdkowym i zajęła w tej kategorii pierwsze miejsce. Ze względu na ograniczoną komunikację autobusową i kolejową z centrum miasta, stolica Polski otrzymała niskie oceny w kategorii hoteli i transportu, co sprawiło, że ogółem zajęła miejsce 28.
Sporządzony przez EIU „Globe Shopper City Index – Europe” porównuje atrakcyjność 33 dużych miast europejskich będących celem turystyki zakupowej. Miasta były oceniane na podstawie 38 kryteriów pogrupowanych w pięciu kategoriach: sklepy, przystępność cen, wygoda, hotele i transport, kultura i atmosfera.
— „Globe Shopper City Index – Europe” to ważny etap realizacji strategii Global Blue, który pragnie być kojarzony ze wszystkimi aspektami turystyki zakupowej na całym świecie — mówi Per Setterberg, dyrektor generalny Global Blue. —Dzięki temu raportowi sklepy detaliczne i firmy handlowe będą mogły podejmować trafniejsze decyzje biznesowe, ponadto wersja online „Globe Shopper City Index” pozwoli podróżującym na wybór miasta, które najlepiej odpowiada ich osobistym preferencjom zakupowym” — dodał.
Komentując to badanie, globalny dyrektor produktu Economic Intelligence Unit, Alasdair Ross, powiedział: „Globe Shopper City Index – Europe” pokazuje, które miasto może optymalnie wykorzystać dobrą reputację Starego Kontynentu wśród międzynarodowych podróżnych. Wyniki tego badania wskazują, że dla decyzji o zakupach zagranicą kluczowe znaczenie ma odpowiednia równowaga między wygodą, dostępnością i ceną.
Ogólne wyniki badania Globe Shopper City Index – Europe
Ogólne wyniki dla 33 miast zostały przedstawione poniżej. Pełna lista każdej z pięciu kategorii jest dostępna na stronie www.globeshopperindex.eiu.com .
Punkty w rankingu były przydzielane od 0 do 100, gdzie 100 oznacza najbardziej przyjazne środowisko zakupowe.
Ogólna punktacja |
||||||||||
1 |
Londyn |
67,3 |
|
12 |
Wiedeń |
59,1 |
|
23 |
Bratysława |
52,3 |
=2 |
Madryt |
67,1 |
13 |
Stambuł |
58,4 |
=24 |
Sofia |
52,2 |
||
=2 |
Barcelona |
67,1 |
14 |
Dublin |
57,6 |
=24 |
Bukareszt |
52,2 |
||
4 |
Paryż |
65,5 |
15 |
Bruksela |
56,8 |
26 |
Edynburg |
51,5 |
||
5 |
Rzym |
62,9 |
16 |
Ateny |
56,2 |
27 |
Kijów |
51,4 |
||
6 |
Berlin |
62,3 |
17 |
Monachium |
55,5 |
28 |
Warszawa |
50,9 |
||
7 |
Lizbona |
61,6 |
18 |
Kopenhaga |
54,1 |
29 |
St. Petersburg |
49,1 |
||
8 |
Amsterdam |
61,3 |
19 |
Moskwa |
53,9 |
30 |
Helsinki |
48,2 |
||
9 |
Praga |
59,7 |
=20 |
Sztokholm |
53,4 |
31 |
Belgrad |
43,6 |
||
10 |
Budapeszt |
59,6 |
=20 |
Hamburg |
53,4 |
32 |
Oslo |
43,1 |
||
11 |
Mediolan |
59,3 |
22 |
Lyon |
53,3 |
33 |
Genewa |
41 |
Odkryj idealne miejsce na zakupy, korzystając z Internetu
Od dzisiaj wszystkie osoby dokonujące zakupów zagranicą będą mogły wybrać idealne dla siebie miasto, kierując się swoimi osobistymi preferencjami i korzystając z raportu „Globe Shopper City Index” na stronie globeshopperindex.eiu.com. „Globe Shopper City Index” pomoże wszystkim kupującym znaleźć odpowiedni kierunek, niezależnie od tego, do jakiej kategorii należą: Explorers (odkrywcy), Perfect Planners (zwolennicy perfekcyjnego planowania) czy Cool Hunters (poszukiwacze okazji). Ponadto użytkownicy mogą udostępniać znalezione informacje znajomym i rodzinie w serwisach Facebook i Twitter.
###
Metodologia badania „Globe Shopper City Index – Europe”
„Globe Shopper City Index – Europe” mierzy atrakcyjność 33 dużych miast europejskich jako celów turystyki zakupowej. Na indeks punktowy każdego miasta składa się 38 kryteriów pogrupowanych na pięć kategorii: sklepy, przystępność cen, wygoda, hotele i transport, kultura i atmosfera. Kryteria były oceniane ilościowo, na przykład pod względem liczby lotów pasażerskich w ciągu roku, lub jakościowo, np. na podstawie prawdopodobieństwa uzyskania rabatów w różnych sklepach.
Każde z miast uzyskało w każdej kategorii średnią ocenę. Na podstawie średnich punktowych z pięciu kategorii obliczono średnią, uzyskując w ten sposób ogólną ocenę przyznaną miastu w badaniu. Punkty za poszczególne kryteria zostały przeliczone na punktację badania Index mieszczącą się w zakresie od 0 do 100. Wszystkie kategorie i kryteria zostały opracowane niezależnie przez EIU. Wszystkim kategoriom przyznano w badaniu taką samą wagę.
Miasta objęte badaniem zostały wybrane na podstawie liczby odwiedzających i znaczenia ekonomicznego, a także z uwzględnieniem zróżnicowania geograficznego. Miasta zostały wybrane w krajach europejskich o PKB przekraczającym 50 miliardów euro, przy czym kraje o większych gospodarkach były reprezentowane przez więcej niż jedno miasto.
Informacje o EIU
Economist Intelligence Unit pomaga liderom biznesowym w przygotowaniu się do skorzystania z pojawiających się możliwości, umożliwiając im zdecydowane działanie przy podejmowaniu decyzji strategicznych. Firma jest znana z wszechstronnego i globalnego zasięgu oraz zespołu, w skład którego wchodzą najlepsi analitycy zajmujący się badaniem rynków, krajów i gospodarek. Bezkompromisowa uczciwość, dyscyplina i precyzyjna komunikacja są podstawą wszystkich działań firmy. Każda analiza, badanie, prognoza i komentarz oznaczony logo EIU jest wykonywany ze szczególną starannością. Od tego właśnie zależy reputacja godnej zaufania instytucji zajmującej się wywiadem gospodarczym. Warto skrystalizować swój sposób myślenia i dostrzegać szersze możliwości przy pomocy wywiadu biznesowego EIU – to najpewniejszy sposób na przygotowanie się do skorzystania z nadarzających się możliwości.
Informacje o Global Blue
Global Blue świadczy usługi finansowe, które upraszczają transakcje detaliczne między sprzedawcami a ich zagranicznymi klientami, zapewniając większe korzyści wszystkim zainteresowanym. Koncepcja Tax Free Shopping powstała 30 lat temu. Obecnie Global Blue oferuje szeroki zakres usług, które pomagają klientom w rozsądnym wydawaniu pieniędzy podczas pobytu za granicą, a sprzedawcom i bankom – w zwiększeniu przychodów i wykorzystaniu lukratywnego rynku podróży.
Global Blue współpracuje z ponad 270 tysiącami najpopularniejszych na świecie sprzedawców, firm handlowych i hoteli w ponad 40 krajach i każdego dnia obsługuje 60 tysięcy podróżnych. Celem firmy jest wyznaczanie światowych standardów w zakresie zakupów i wydawania pieniędzy.
Siedziba główna Global Blue mieści się w Nyonie w pobliżu Genewy (Szwajcaria). Więcej informacji na temat Global Blue jest dostępnych na stronie www.global-blue.com/corporate
Źródło: PR