PRIMECLASS W TUNEZJI
Mija 5 lat działalności najmłodszego lotniska w Tunezji: Enfidha- Hammamet International Airport. Zbudowane (w rekordowym tempie 2 lat!) i zarządzane przez znaną turecką firmę TAV Airports, uznawane jest za sztandarowy produkt w jej portofilo.
A wszystko to dzięki m.in. inwestycjom w najnowsze technologie i ekspresowe wdrożenie międzynarodowych standardów (również ekologicznych). Lotnisko obsługuje głównie loty czarterowe (największym przewoźnikiem jest tu Nouvelair), ale także rejsowe i cargo.
Trochę statystyki: 7 mln pasażerów rocznie (w zamierzeniach do 2050 r. – 20 mln), powierzchnia – 130 000 m kw., 18 boarding gates, 62 punkty check-in, 56 punktów kontroli paszportowej, 6 sklepów duty free, 11 lokali gastronomicznych, parking na 110 autobusów i 1300 samochodów.
Pasażerowie chwalą dogodne położenie (w połowie drogi między popularnymi kurortami: Hammamet i Sousse), użytkową infrastrukturę oraz oryginalną stylistykę przestrzeni.
Jedną z ciekawszych ofert jest ekskluzywna strefa PRIMECLASS VIP Lounge zaprojektowana z wyjątkową dbałością o detale. Przytulne i nowoczesne wyposażenie, miękkie światło lamp, klimatyzacja, świetnie dobrane barwy, zieleń roślin, eleganckie łazienki, kącik TV, prasa, komputery, Wi-Fi, poczęstunek (kanapki, ciastka, napoje, wino), kącik zabaw dla dzieci, oddzielne nadanie bagażu głównego (znak rozpoznawczy: czerwony dywan), szybki check-in z asystą hostessy, boarding gate bez kolejki – to tylko niektóre z atutów Primeclass. Korzystają z nich głównie uczestnicy programów lojalnościowych (np. Priority Pass), a także klienci (opcja płatna dodatkowo) niektórych linii lotniczych i tour-operatorów (np. Thomson Fly, Thomas Cook, FTI) oraz pasażerowie indywidualni (zakup on-line). Serwis ten dotyczy to również lotniska w Monastirze.
Oczywiście jest to usługa dodatkowa, przeznaczona dla klientów VIP, oczekujących najwyższego standardu obsługi. Warto rozważyć oferowanie jej grupom incentive. Kogo męczy atmosfera lotniska – szczególnie w wysokim sezonie – rozważy z pewnością tę opcję. W 2014 r. z serwisu Primeclass skorzystało 12 tys. osób.
– Naszym celem jest oszczędzenie czasu pasażerom, dostarczenie im maksymalnej dawki relaksu, eliminacja stresu – podkreśla Primeclass Operation Supervisor Mehdi Ben Soussia na lotnisku w Enfidha.
Mnie zauroczyły miękkie i wygodne fotele, światło kompletnie inne od tych z hal lotniskowych, a także niczym niezakłócony spokój i delikatny aromat jaśminu- narodowego kwiatu Tunezji.
TAV Primeclass obsługuje strefy VIP także na innych lotniskach grupy TAV Airports (m.in. w Turcji). Informacje: www.primeclass.com.tr, tavhavalimanlari.com.tr , www.enfidhahammametairport.com
Alina Woźniak