Blondynka na Orinoko, Rio Negro i Amazonce – Wielka wyprawa Beaty Pawlikowskiej
Jedna z największych rzek świata, która płynie przez pełną tajemnic dżunglę amazońską. I żądna przygód blondynka, z plecakiem, pozytywnym myśleniem i teoretycznie niewykonalnym planem, żeby przepłynąć po rzekach z Wenezueli aż do Brazylii. Beata Pawlikowska zaczęła swoją podróż na Orinoko, dotarła do Rio Negro, a potem do Amazonki – łodziami, statkami, a czasem nawet wpław. Swoją przygodę opisuje w książce „Blondynka na Amazonce” wydanej pod marką National Geographic, która ukazała się 13 maja nakładem Wydawnictwa Burda Książki wraz z nowymi wydaniami „Blondynki na Orinoko” i „Blondynki na Rio Negro”.
Beata Pawlikowska dotarła tym razem do jednej z najsłynniejszych i największych rzek świata – Amazonki. Okazuje się, że ta dzika i wielka rzeka skrywa wiele tajemnic. Podróżniczka miała okazję nie tylko przyjrzeć się egzotycznym krajobrazom, ale też poznać styl życia i kulturę tubylców. W książce „Blondynka na Amazonce” przybliża tamtejsze kontrasty – nadmiar towarów tworzy iluzję dostatku, jednak to wszystko jest dostępne tylko dla bogatych. Biednym pozostaje niewolnicza praca, walka o przetrwanie i brak poczucia bezpieczeństwa.
Amazonka to ostatni etap wielkiej podróż Beaty Pawlikowskiej. Autorka przepłynęła po rzekach z Wenezueli aż do Brazylii. Zaczęła od Orinoko, by dostać się do Rio Negro, aż w końcu dotrzeć do Amazonki. Podróżniczka zdradza, jak przeżyła skrajne upały i lodowate burze, wspomina poznanych przypadkowo ludzi oraz tamtejsze zapachy i smaki, m.in. prażonego manioku i fasoli. Opowiada m.in. o mieście Manaus, które bogacze chcieli przemienić w „Paryż dżungli”, więc zbudowali tam słynną operę, fontanny i eleganckie parki. W książce nie zabrakło także przemyśleń tytułowej Blondynki – o uprzedzeniach i stereotypach, wolności, odwadze i miłości.
W książce „Blondynka na Orinoko“ Beata Pawlikowska opowiada czytelnikom swoje niezwykłe przygody o wtapianiu się w miejscowe życie, radzeniu sobie z tropikalnym upałem, mieszkaniu na łodzi i kąpielach w dzikiej rzece. Natomiast w książce „Blondynka na Rio Negro“ wspomina, jak musiała czekać na łódź przez kilka dni w bezludnym miasteczku, płynęła z czterema żołnierzami oraz małpą na pokładzie czy walczyła z komarami i żelaznymi muchami.
O autorce:
Beata Pawlikowska – pisarka, podróżniczka, dziennikarka. Z pasją pisze i opowiada o podróżach, spełnianiu marzeń i odnalezieniu się w „dżungli życia”. Organizuje wyprawy do dżungli amazońskiej i w inne egzotyczne miejsca. Pisze książki, felietony i reportaże. Fotografuje. W Radiu ZET prowadzi audycję „Świat według Blondynki”. Autorka kilkunastu książek, w tym pierwszej polskiej książki opublikowanej przez National Geographic. Silna, samodzielna i odważna. Twierdzi, że te cechy pozwalają spełnić wszystkie marzenia, a jej recepta na osiągnięcie sukcesu to pasja poparta ciężką pracą, która pozwala osiągnąć mistrzostwo w dowolnej dziedzinie.
Nakładem Wydawnictwa Burda Książki ukazały się również następujące książki Beaty Pawlikowskiej: „Blondynka na Jawie”, „Blondynka na Bali”, „Blondynka w Chinach”, „Blondynka na tropie tajemnic”, „Blondynka w kwiecie lotosu”, „Blondynka w zaginionych światach”, „Dziennik podróżnika”.
Dane wydawnicze:
Autor: Beata Pawlikowska, tytuł: „Blondynka na Amazonce”, Wydawnictwo Burda Książki, ISBN 978-83-7596- 616-9, cena: 36,90 zł, format 150 x 210 mm, liczba stron: 400, oprawa twarda, data premiery: 13 maja 2015 r.
Autor: Beata Pawlikowska, tytuł: „Blondynka na Orinoko”, Wydawnictwo Burda Książki, ISBN 978-83-7596-614-5, cena: 36,90 zł, format 150 x 210 mm, liczba stron: 400, oprawa twarda, data premiery: 13 maja 2015 r.
Autor: Beata Pawlikowska, tytuł: „Blondynka na Rio Negro”, Wydawnictwo Burda Książki, ISBN 978-83-7596-615-2, cena: 36,90 zł, format 150 x 210 mm, liczba stron: 400, oprawa twarda, data premiery: 13 maja 2015 r.
Patroni medialni:Radio ZET
O Wydawnictwie Burda Książki:
Wydawnictwo książkowe istnieje od ponad dziesięciu lat – wcześniej pod nazwą G+J Książki, od grudnia 2013 roku jako Burda Książki. W ofercie ma około 1200 tytułów (powieści, thrillery, poradniki, biografie, kulinaria i książki dla dzieci). To czołowy wydawca literatury pięknej i popularnej, rocznie wydaje 300 pozycji książkowych. W 2012 i 2013 roku wydawca otrzymał kolejno dwie statuetki Bestseller Empiku 2011 oraz statuetkę Bestseller Empiku 2012. Wydawnictwo książkowe National Geographic jest liderem w dziedzinie publikacji ilustrowanych. Katalog wydawniczy obejmuje literaturę podróżniczą, poradniki fotograficzne, przewodniki turystyczne, książki popularnonaukowe dla dzieci i dorosłych oraz albumy. W sprzedaży jest ponad 200 tytułów. Znakiem rozpoznawczym publikacji National Geographic jest nie tylko charakterystyczna żółta ramka, ale także doskonałej jakości zdjęcia najwybitniejszych fotografików na świecie. W styczniu 2014 Wydawnictwo Burda Książki otrzymało tytuł Wydawcy Roku 2013 w ramach corocznych nagród przyznawanych przez „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” – najstarsze i największe pismo dotyczące branży wydawniczej w Polsce.