Wakacyjne latanie

Odlatując na urlop warto wyposażyć się nie tylko w krem z filtrem, czy przewodnik turystyczny, ale także w kilka pomocnych informacji o zasadach podróżowania. Dla tych wszystkich, którzy rozpoczęli wakacyjne podróże lub dopiero planują urlopy Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina podstawowe prawa pasażera. Podróżującym po krajach UE polecamy też zaopatrzyć się we wszechstronny, interaktywny poradnik instalując aplikację naszej sieci ECC-NET Travel.

Czytaj dalej

KE zmienia praktyki firm wypożyczających samochody

Pięć największych wypożyczalni samochodów zgodziło się na zmianę praktyk dotyczących obsługi klientów. Konsumenci otrzymają czytelniejsze warunki umów, zasad tankowania, bardziej sprawiedliwe procedury w przypadku uszkodzeń samochodu oraz jaśniejsze cenniki. Impulsem do podjęcia działań Komisji Europejskiej był znaczący wzrost ilości skarg odnotowanych przez Europejskie Centra Konsumenckie (ECC-Net) w ciągu ostatnich dwóch lat.

Czytaj dalej

Pomagamy na europejskim poziomie już 10 lat!

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) obchodzi w tym roku okrągłą – 10. rocznicę. Centra zlokalizowane są we wszystkich 28. państwach unijnych, Norwegii i Islandii. Polska też ma swoje centrum, które powstało w 2005 r. i od tego czasu jest współfinansowane przez Komisję Europejską oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). W ciągu dekady ECK w naszym kraju obsłużyło ponad 21 tys. konsumentów.

Czytaj dalej

Tanie linie lotnicze – jakie prawa ma pasażer?

Na długi weekend, po zakupy, odwiedzając rodzinę i znajomych. Dziś szybciej i częściej podróżujemy po Europie. Dzięki ekspansji niskobudżetowych przewoźników znacznie więcej osób może pozwolić sobie na wyprawę samolotem. Zgodnie z danymi Europejskiego Stowarzyszenia ELFAA tanie linie obsługują już ponad 220 milionów pasażerów (ponad 43% połączeń w Europie) . Ogromna dynamika tanich przewoźników przekłada się na większą liczbę problemów pasażerskich obserwowanych przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).

Czytaj dalej

Europejskie podróże zimą – mini przewodnik

Miłośnicy białego szaleństwa wybiorą się już niedługo na urlop. Zbliżają się bowiem ferie zimowe. Co zrobić, gdy pojawią się na ich drodze nieprzewidziane trudności, o czym warto pamiętać przed podróżą? Dla wszystkich tych, którzy zdecydują się na wyjazd, ECK Polska ma kilka praktycznych porad konsumenckich.

Czytaj dalej

Niepełnosprawni w podróży

Jak zauważa Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) dla coraz większej liczby osób podróże po Europie są codziennością. Ale zgodnie z danymi Komisji Europejskiej co piąty mieszkaniec UE ma problemy związane z poruszaniem się środkami masowego transportu. Wynikają one między innymi z zaawansowanego wieku, poziomu niepełnosprawności, czy stanu zdrowia.

Czytaj dalej

Egzotyczny timesharing

Nie trzeba ponosić zbyt wysokich kosztów związanych z nabyciem apartamentu czy domu na własność, wystarczy zawrzeć umowę timesharingu o prawo do użytkowania z konkretnego obiektu turystycznego w następujących po sobie okresach. Taka umowa daje pewność konsumentowi, że będzie mógł korzystać z tego obiektu w wybranym przez siebie czasie oraz że nie odczuje rosnących cen wyjazdów wakacyjnych. Europejskie Centrum Konsumenckie przekazuje podstawowe informacje nt. timesharingu i radzi jak się przygotować do zawarcia umowy.

Czytaj dalej

ECC-Net: Travel – darmowa aplikacja dla konsumentów podróżujących po Europie

Jeżeli podczas wakacji np.: kupiliśmy wadliwy towar, mamy problemy z wynajmem samochodu, zakwaterowaniem w hotelu, nasz lot się opóźnia, dzięki aplikacji ,,ECC-Net: Travel” możemy mieć szybki dostęp do porad i podpowiedzi, jak w danej sytuacji się zachować. I to w 25 językach.

Czytaj dalej