Student Uczelni Vistula pokonał 250 studentów z innych krajów i został laureatem prestiżowej nagrody MPI Foundation Youth Award

Michał Maziarczyk, student III roku Turystyki i Rekreacji Uczelni Vistula oraz członek Koła Naukowego Turystyki został zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu University Challenge oraz laureatem prestiżowej nagrody MPI Foundation Youth Award. To pierwszy student z Polski wyróżniony tak ważną nagrodą w dziedzinie turystyki biznesowej.

Czytaj dalej

Turystyka

Początki turystyki sięgają okresu starożytności, kiedy to odbywały się wędrówki ludów w celach religijnych. Na przestrzeni czasu turystyka uległa szeregowi przemian. Zmieniły się jej rodzaje, funkcje oraz cele. Chociaż obok atutów podróży ludzkość zaczęła dostrzegać także wady z nimi związane, nadal wyjazdy turystyczne są przede wszystkim wielką, ekscytującą przygodą. Dla wielu turystyka i podróże w nieznane, urastają do rangi hobby do tego stopnia, że ciągle chcą zobaczyć więcej świata, nie bacząc na środki finansowe.

Czytaj dalej

Turystyka

Początki turystyki sięgają okresu starożytności, kiedy to odbywały się wędrówki ludów w celach religijnych. Na przestrzeni czasu rodzaje, rola oraz cele podróży ewoluowały. Dzisiaj, dzięki eksploracji nowych, nieznanych, w tym także egzotycznych terenów oraz dostosowaniu ich do potrzeb turystycznych, podróżuje się częściej i dalej, niekoniecznie dłużej, niejednokrotnie przeznaczając na ten cel ogromne sumy pieniędzy.

Czytaj dalej

Do dawnej Stoczni Gdańskiej

Stocznia Gdańska jest rezerwuarem pamięci zbiorowej i pamięci indywidualnych. Pamięć historyczna wizualizuje się w postaci wystawy Drogi Do Wolności i realizacji monumentalnych w postaci Pomnika Trzech Krzyży oraz Bram, w przyszłości będzie to Europejskie Centrum Solidarności. Pamięci subiektywne są praktycznie nieobecne, niejednokrotnie postrzegane jako niepoprawne, zmarginalizowane.

Czytaj dalej

Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza

Gdańska Organizacja Turystyczna (GOT) otrzymała fundusze na kampanię promocyjną turystyki biznesowej Gdańska i Pomorza z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP), Oś priorytetowa 6 – Turystyka i dziedzictwo kulturowe, działanie 6.2 – Promocja i informacja turystyczna.

Czytaj dalej

Turystyka biznesowa – konferencje szkolenia

Obecnie turystyka biznesowa jest najbardziej dochodową gałęzią turystki. Klient tej branży wydaje około 400 razy więcej niż zwykły turysta. Dlatego też prężnie rozwijającym się rynkiem związanym z turystyką są różnego rodzaju imprezy integracyjne, konferencje, szkolenia, bankiety, wyjazdy motywacyjne, branżowe zjazdy, czy pikniki oraz inne wydarzenia turystyczne. Choć w Polsce turystyka biznesowa, to dziedzina jeszcze młoda, już widać jak ważna jest ona dla rodzimej gospodarki turystycznej. Beneficjentami turystyki są instytucje, firmy publiczne i prywatne odpowiedzialne za zlecanie realizacji wykonania usługi turystycznej.

Czytaj dalej

Pomorze dostało dwa miliony na promocję turystyki biznesowej

Ponad 2 mln zł unijnej dotacji przyznano Gdańskiej Organizacji Turystycznej na realizację zadań dotyczacych promocji turystyki biznesowej Gdańska i Pomorza. Projekt będzie realizowany przez trzy lata i według jego twórców przyczyni się do wzrostu liczby imprez biznesowych organizowanych w regionie oraz wzrostu liczby turystów, przybywających do Gdańska w celach biznesowych.

Czytaj dalej

Kraków wart jest zaliczenia

Nowa kampania promocyjna Krakowa
Jedyny w Polsce koncert Lenny’ego Kravitza, 2. Festiwal Muzyki Filmowej oraz Festiwal Sztuk Audiowizualnych Art Boom to trzy wydarzenia promujące Kraków w najnowszej ogólnopolskiej kampanii pod hasłem „Kraków wart jest zaliczenia!” Kampania, organizowana przez Krakowskie Biuro Festiwalowe, potrwa do końca czerwca i obejmie outdoor oraz działania z zakresu BTL.

Czytaj dalej