Jak wybrać terminal pos w biurze podróży lub hotelu?

Terminal POS do akceptacji kart kredytowych w hotelu lub biurze podróży to od wielu lat konieczność. Jeśli mamy już taki – czy sprawdziliśmy przed podpisaniem umowy ile będzie nas to kosztować? A jeśli nie – to na co warto zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy?

Koszt terminala – to miesięczna opłata za dzierżawę urządzenia. Wacha się w granicach od 40 do 60 złotych miesięcznie, i zazwyczaj jest uzależniona od typu terminala. Najtańsze terminale to takie, które wystarczy podłączyć do gniazda internetowego. Droższe – to takie, które są wyposażone w karetę gsm operatora telefonicznego – ale wtedy uzyskujemy mobilność – możemy terminal zainstalować w dowolnym miejscu, przenieść lub podejść z nim do klienta.

Opłaty za transakcję – zwróćmy uwagę, jaki model płatności obecnie mamy, lub jaki jest nam oferowany. W przypadku transakcji w hotelach lub biurach podróży, gdzie pojedyncza płatność to nie 10 złotych – wybierzmy ofertę, w której koszt transakcji jest procentowo najmniejszy. Oferty, które warto rozważyć nie powinny być wyższe niż 1,5% kwoty transakcji dla kart Visa lub MasterCard oraz 3% dla kart Diners Club i American Express. Natomiast należy unikać ofert, w których koszt jest uzależniony od typu karty, która płaci klient. Wybierając taka ofertę zazwyczaj patrzymy na najniższe opłaty, które zaczynają się od 0,5% – ale szansa, że klient z taka kartą do nas zawita jest naprawdę znikoma. Zazwyczaj nasz klient zapłaci kartą kredytową (1,6%), biznesową (ponad 2%), lub modną ostatnio karta Word (ponad 2,2%!).

Umowa na czas określony – wystrzegajmy się jej! Być może dzięki takiej umowie dostaniemy minimalny rabat – jednak w efekcie nie będziemy mogli jej rozwiązać bez ponoszenia wysokich opłat karnych – a w tym czasie na rynku opłaty będą spadać.

Oczywiście każde biuro turystyczne lub hotel powinien zapytać, czy terminal płatniczy posiada dostęp do specjalistycznych funkcji przydatnych w tym biznesie takich jak preautoryzacja, gwarancja rezerwacji czy też umożliwienie szybkiego wymeldowania. Ważną funkcją jest również możliwość obciążenia karty klienta bez jego obecności – gdy np. dokonuje on rezerwacji faxem lub przez telefon.

No i na koniec doczytajmy dokładnie wszystkie pozycje cennika. Czy ponosimy jakies dodatkowe opłaty – np. za montaż terminala? Za jego demontaż? Za wezwanie serwisanta, za wysłanie rozliczenia, za logo, itp. Dobra oferta to taka, w której poza stała opłatą za transakcje oraz opłatą za dzierżawę terminala pos nie ponosimy żadnych dodatkowych opłat.

Adv

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *