Kiedy odwiedzić Polskę? Luty lepszy niż lipiec!
Klienci zagraniczni korzystający z portalu rezerwacyjnego StayPoland.com wzięli udział w ankiecie, oceniając między innymi polską aurę. Na podstawie 1000 odpowiedzi otrzymanych po zwiedzaniu Polski powstał unikalny raport na temat poziomu zadowolenia z pogody. Oto średnie wyniki dla poszczególnych miesięcy:
WRZESIEŃ |
87% |
SIERPIEŃ |
86% |
MAJ |
86% |
CZERWIEC |
86% |
KWIECIEŃ |
84% |
PAŹDZIERNIK |
81% |
LUTY |
77% |
LIPIEC |
76% |
STYCZEŃ |
75% |
LISTOPAD |
74% |
MARZEC |
71% |
GRUDZIEŃ |
70% |
Najbardziej nieprzewidywalnym pod względem pogody miesiącem do podróżowania okazał się lipiec. Wiele do życzenia pozostawił lipiec 2011 roku z marnym 67% poziomem satysfakcji, podczas gdy odbiór warunków pogodowych dwa lata wcześniej sięgnął rekordowych 95%. Dlaczego luty jest oceniany lepiej niż lipiec? Wytłumaczyć można to faktem, że zimą część klientów przyjeżdża na narty, mając inne oczekiwania co do pogody niż klienci odwiedzający Polskę latem.
Tak jak zmienna potrafi być pogoda, tak skrajne opinie o niej wyrażali klienci StayPoland.com. “Nie byłem przygotowany na tak niskie temperatury i zaszyłem się w hotelu na 4 dni” – w ten sposób swój pobyt w grudniu w Krakowie opisuje mieszkaniec RPA i planuje już zwiedzanie naszego kraju latem. Z kolei mieszkanka USA, która odwiedziła Polskę w lipcu, wypowiada się o polskiej aurze w superlatywach – “ Żyłam w przeświadczeniu, że Irlandia to najpiękniejszy kraj na świecie, ale gdy przyjechałam do Polski i doświadczyłam wspaniałej pogody, kultury i gościnności zmieniłam zdanie.”
Średni poziom zadowolenia z warunków pogodowych podczas podróży po naszym kraju wyniósł 82%. Za to Polska jako kierunek turystyczny zebrała wręcz rewelacyjne noty. Zadowolenie z destynacji, zabytków i atrakcji sięga aż 94%. Równie entuzjastycznie oceniane były usługi biura podróży StayPoland.com – satysfakcja wyniosła 95%.“ Te dane utwierdzają nas tylko w przekonaniu, że Polska to kierunek wart wzmożonej i profesjonalnej promocji za granicą” – komentuje Paweł Rytel, dyrektor sprzedaży StayPoland.com
Źródło: PR