Polacy gotowi wydać więcej na urlop

Według najnowszego raportu TNS Polska na zlecenie serwisu CASAMUNDO, w tym roku większość Polaków samodzielnie zorganizuje wakacyjny wyjazd i zatrzyma się w domu wakacyjnym lub apartamencie. Co więcej, spora część urlopowiczów nie ma jeszcze wakacyjnych planów i najprawdopodobniej zajmie się organizacją wyjazdu na chwilę przed urlopem. W porównaniu do zeszłego roku aż 20% Polaków zamiast minimalnej kwoty na zakwaterowanie, wyda więcej.

CASAMUNDO, internetowy serwis specjalizujący się w wynajmie apartamentów i domów wakacyjnych, wraz z instytutem badawczym TNS Polska po raz trzeci zbadał preferencje urlopowe Polaków oraz wysokość wydatków na wakacyjne zakwaterowanie.

Niezależność i elastyczność kluczowymi kryteriami

Podobnie jak w zeszłym roku elastyczność i niezależność odgrywają kluczową rolę przy wyborze wakacyjnego zakwaterowania. Większość ankietowanych (35%) samodzielnie zorganizuje wakacje i zatrzyma się w domu wakacyjnym lub apartamencie, który spełnia ich oczekiwania. Dla turystów z Polski indywidualna organizacja wyjazdu jest bardziej kusząca niż wykupienie standardowej oferty w biurze podróży. W porównaniu do zeszłego roku, wielu turystów jest jeszcze niezdecydowanych i wciąż zastanawia się nad sposobem spędzenia wakacji (16% ankietowanych, dla porównania w 2013 roku taką odpowiedź wskazało jedynie 5% respondentów).

W odróżnieniu od ankietowanych respondentów, polscy klienci serwisu CASAMUNDO przykładają dużą wagę do wcześniejszej organizacji wakacyjnego wyjazdu.

 „Domy wakacyjne i apartamenty w naszym serwisie są rezerwowane z coraz większym wyprzedzeniem. Coraz więcej turystów z Polski rezerwuje wakacyjne zakwaterowanie już na początku roku. W tym roku znaczny wzrost wakacyjnych rezerwacji odnotowaliśmy w okresie styczeń – marzec. W tym czasie liczba rezerwacji z Polski była o ponad 50% wyższa w porównaniu do zeszłego roku” – komentuje Thorsten Kerwin, Dyrektor Generalny serwisu CASAMUNDO.

Według badania TNS Polska, w tym roku na wakacyjny wypoczynek wybiera się co drugi Polak. Wielu nie ma jeszcze sprecyzowanych planów na wakacje. Z pewnością znaczna część turystów zajmie się organizacją wyjazdu na tzw. ostatnią chwilę. Nie oznacza to jednak, że urlopowicze będą szukać wyłącznie promocyjnych ofert. Z obserwacji serwisu CASAMUNDO wynika, że dla polskich klientów bardziej od przypadkowej promocji liczy się znalezienie oferty w rozsądnej cenie, ale spełniającej ich wszystkie wymagania.

Turystyczny smart shopper

Serwis Casamundo sprawdził także wysokość wydatków na wakacyjne zakwaterowanie. Według ostatniego raportu TNS Polska, ponad 2-krotnie zmniejszyła się liczba Polaków, którzy na wakacyjne zakwaterowanie planują wydać pomiędzy 100 a 250 złotych na osobę. Obecnie tylko 13% ankietowanych planuje wydać na zakwaterowanie minimalną kwotę, dla porównania w ubiegłym roku taką wartość wskazywało 33% respondentów.

Duży wzrost odnotowaliśmy również w przedziale 501 – 1000 złotych.  W zeszłym roku taką kwotę było w stanie przeznaczyć 14% ankietowanych a obecnie już 19% respondentów. Odsetek ten zwiększył się o 5% w porównaniu do ubiegłego badania.  Największy jednak wzrost odnotowaliśmy w przedziale 1001 – 2000 złotych. Odsetek turystów, którzy planują wydać ponad 1000 złotych na wakacyjne zakwaterowanie na przestrzeni roku zwiększył się o 8% w porównaniu do zeszłego roku.

Wysokość wydatków na zakwaterowanie potwierdzają również dane serwisu CASAMUNDO. „Sporą część naszych klientów stanowią rodziny z dziećmi, które uzależniają urlopy od wakacji i ferii. Ciężko jest im zaplanować wakacyjny wyjazd z dużo większym wyprzedzeniem. Elastyczność i indywidulane dopasowanie oferty jest dla nich najważniejsze i tym się kierują również wybierając ofertę na krótko przed wyjazdem. Urlopowicze z Polski cenią sobie elastyczność, prywatność oraz komfort zakwaterowania – na wakacyjny wyjazd są w stanie przeznaczyć więcej, pod warunkiem, że jakość i komfort zakwaterowania będą adekwatne do ceny” – dodaje, Thorsten Kerwin, Dyrektor Generalny serwisu CASAMUNDO.

Jakość adekwatna do ceny nawet w ofercie last-minute

Najczęściej wakacje last-minute wykupione w biurze podróży wymagają od turystów kompromisu oraz dopasowania się do zaproponowanej oferty. Organizując samodzielnie wakacje nawet w ostatniej chwili, urlopowicze wciąż mają możliwość indywidualnego dopasowania oferty. Jest to rozwiązanie dla jeszcze niezdecydowanych turystów, którzy nie chcą rezygnować z ulubionego sposobu spędzenia wakacji.

„Osoby, które planują wakacyjny wyjazd mają możliwość wyszukania noclegów last minute na naszej stronie. Po wpisaniu w wyszukiwarce: http://www.casamundo.pl/last-minute urlopowiczom wyświetlą się atrakcyjne domy wakacyjne i apartamenty, które są dostępne w najbliższym czasie. Dzięki temu turyści mogą wybierać spośród 300 000 obiektów dostępnych na Casamundo.pl i nawet w ostatniej chwili znajdą odpowiedni dla siebie dom wakacyjny. Turyści mogą również zawęzić poszukiwania domu wakacyjnego określając miejsce wakacyjnego wypoczynku, okres pobytu oraz cenę. Wszystkie obiekty gwarantują prywatność i niezależność, czyli to, co niezbędne, aby wypocząć i dobrze spędzić czas” – dodaje Thorsten Kerwin.

O Casamundo

Casamundo to portal specjalizujący się w wynajmie apartamentów i domów wakacyjnych w całej Europie. Portal powstał w 2003 roku w Hamburgu, gdzie znajduje się główna siedziba firmy. W 2009 roku działalność Casamundo została rozszerzona na polski rynek. Strona www.casamundo.pl to baza ponad 300 000 ofert renomowanych firm turystycznych oraz wybranych osób prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Oprócz Polski i Niemiec, Casamundo działa również w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Czechach, Słowacji i Holandii, na Węgrzech i w Hiszpanii.

Więcej informacji na temat oferty Casamundo oraz przestawionych obiektów można uzyskać na stronie www.casamundo.pl.

Najświeższe informacje oraz ciekawostki można otrzymywać dołączając do grupy Casamundo.pl na Facebooku

 

PR

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *