Czy atrakcje turystyczne mogą przyciągnąć nowych klientów do hotelu?
Jest to gościnny wpis Łukasza Sobańskiego, managera projektu Przewodnik-dla-hotelu.pl rozwiązania dla branży hotelarskiej.
Jako cel wyjazdów wypoczynkowych polskich turystów najczęściej podawane jest zwiedzanie ciekawych atrakcji (61% ankietowanych w miejscowościach turystycznych).
Nikogo to zapewne nie dziwi, że chcąc spędzić interesująco urlop coraz rzadziej myślimy o leżeniu i odpoczywaniu a częściej o poznawaniu nowych miejsc, historii i kultury.
Sam fakt wyboru miejsca wyjazdu ze względu na to jak możemy w nim spędzić aktywnie wolny czas jest trendem dynamicznie rozwijającym się w ostatnich latach w polskiej i światowej turystyce.
Liczba osób odwiedzających różne atrakcje turystyczne rośnie w niesamowitym tempie, gwarantuje to właśnie rozwój infrastruktury tych miejsc o dodatkowe usługi czy zaplecza gastronomiczne.
Warto przytoczyć w tym miejscu statystyki dotyczące liczby odwiedzających dla niektórych bardziej i mniej znanych atrakcji turystycznych w Polsce:
1. Zamek Królewski w Warszawie – ponad 360 000 zwiedzających rocznie
2. Jura Park Bałtów – 300 000 zwiedzających rocznie
3. Świętokrzyski Park Narodowy- 202 000 zwiedzających rocznie
Ciekawe atrakcje turystyczne z wyjątkową ofertą przyciągają coraz więcej turystów. Są to osoby które nie tylko przyjeżdżają do tego jednego miejsca, ale bardzo często planują swój czas na zwiedzanie innych miejsc w okolicy, a także poszukują noclegów czy restauracji.
Bardzo podobny cel turystyczny i promocyjny spełniają dla miast i regionów odbywające się wydarzenia kulturalne.
Z najbliższych nam, Orange Warsaw Festiwal przyciąga co roku 50 000 publiczność, są to osoby także poszukujące noclegu.
Każdy region, każde miasto ma miejsca i wydarzenia, którymi warto się pochwalić, zaprosić do nich mieszkańców innych miast i dać się poznać z tej lepszej strony.
Promocja regionów to dziś zadanie głównie dla organizacji turystycznych i wydziałów promocji, jest ono realizowane lepiej lub gorzej przez jednostki, czasami całkowicie uzależnione od posiadanego na ten cel budżetu.
Dlaczego jednak powierzyć promocje regionu tylko osobnym jednostkom a samemu nie wykorzystać naszych atrakcji do pozyskania nowych klientów, właśnie dla swojego biznesu?
Mając hotel, hostel czy pensjonat w miejscowości turystycznej zastanówmy się jak wielu klientów moglibyśmy zdobyć nie ograniczając się w naszych działań promocyjnych tylko do własnej oferty noclegowej czy pakietów ale także do wskazania jak spędzić czas wolny, w naszej okolicy i naszym otoczeniu. Inspiruj nie sprzedawaj!
Nasza firma stworzyła aplikacje dla hoteli „Przewodnik-dla-hotelu.pl”, która nie zastąpi w pełni działań hotelu ale im je znacznie ułatwia. W ciągu ostatnich tygodni potencjał w skorzystaniu z narzędzia zauważyły takie sieci jak Focus Hotel, Stylehotels czy Ośrodki Wczasowe Rewita.
Bardzo chętnie pomożemy i pokażemy każdemu obiektowi noclegowemu w Polsce jaki ma potencjał turystyczny w swoim regionie i jak go najlepiej wykorzystać aby sprzedawać więcej i budować lepsze relacje ze swoimi gośćmi.
Łukasz Sobański
Manager, Przewodnik-dla-hotelu.pl
biuro@przewodnik-dla-hotelu.pl
http://przewodnik-dla-hotelu.pl
Al. Jana Pawla II 61, lok. 244, 01-031 Warszawa
PR