Czy atrakcje turystyczne mogą przyciągnąć nowych klientów do hotelu?

Jest to gościnny wpis Łukasza Sobańskiego, managera projektu Przewodnik-dla-hotelu.pl rozwiązania dla branży hotelarskiej.

Jako cel wyjazdów wypoczynkowych polskich turystów najczęściej podawane jest zwiedzanie ciekawych atrakcji (61% ankietowanych w miejscowościach turystycznych).

Nikogo to zapewne nie dziwi, że chcąc spędzić interesująco urlop coraz rzadziej myślimy o leżeniu i odpoczywaniu a częściej o poznawaniu nowych miejsc, historii i kultury.

Sam fakt wyboru miejsca wyjazdu ze względu na to jak możemy w nim spędzić aktywnie wolny czas jest trendem dynamicznie rozwijającym się w ostatnich latach w polskiej i światowej turystyce.

Liczba osób odwiedzających różne atrakcje turystyczne rośnie w niesamowitym tempie, gwarantuje to właśnie rozwój infrastruktury tych miejsc o dodatkowe usługi czy zaplecza gastronomiczne.

Warto przytoczyć w tym miejscu statystyki dotyczące liczby odwiedzających dla niektórych bardziej i mniej znanych atrakcji turystycznych w Polsce:

1. Zamek Królewski w Warszawie – ponad 360 000 zwiedzających rocznie

2. Jura Park Bałtów – 300 000 zwiedzających rocznie

3. Świętokrzyski Park Narodowy- 202 000 zwiedzających rocznie

Ciekawe atrakcje turystyczne z wyjątkową ofertą przyciągają coraz więcej turystów. Są to osoby które nie tylko przyjeżdżają do tego jednego miejsca, ale bardzo często planują swój czas na zwiedzanie innych miejsc w okolicy, a także poszukują noclegów czy restauracji.

Bardzo podobny cel turystyczny i promocyjny spełniają dla miast i regionów odbywające się wydarzenia kulturalne.

Z najbliższych nam, Orange Warsaw Festiwal przyciąga co roku 50 000 publiczność, są to osoby także poszukujące noclegu.

Każdy region, każde miasto ma miejsca i wydarzenia, którymi warto się pochwalić, zaprosić do nich mieszkańców innych miast i dać się poznać z tej lepszej strony.

Promocja regionów to dziś zadanie głównie dla organizacji turystycznych i wydziałów promocji, jest ono realizowane lepiej lub gorzej przez jednostki, czasami całkowicie uzależnione od posiadanego na ten cel budżetu.

Dlaczego jednak powierzyć promocje regionu tylko osobnym jednostkom a samemu nie wykorzystać naszych atrakcji do pozyskania nowych klientów, właśnie dla swojego biznesu?

Mając hotel, hostel czy pensjonat w miejscowości turystycznej zastanówmy się jak wielu klientów moglibyśmy zdobyć nie ograniczając się w naszych działań promocyjnych tylko do własnej oferty noclegowej czy pakietów ale także do wskazania jak spędzić czas wolny, w naszej okolicy i naszym otoczeniu. Inspiruj nie sprzedawaj!

Nasza firma stworzyła aplikacje dla hoteli „Przewodnik-dla-hotelu.pl”, która nie zastąpi w pełni działań hotelu ale im je znacznie ułatwia. W ciągu ostatnich tygodni potencjał w skorzystaniu z narzędzia zauważyły takie sieci jak Focus Hotel, Stylehotels czy Ośrodki Wczasowe Rewita.

Bardzo chętnie pomożemy i pokażemy każdemu obiektowi noclegowemu w Polsce jaki ma potencjał turystyczny w swoim regionie i jak go najlepiej wykorzystać aby sprzedawać więcej i budować lepsze relacje ze swoimi gośćmi.


Łukasz Sobański

Manager, Przewodnik-dla-hotelu.pl

biuro@przewodnik-dla-hotelu.pl

http://przewodnik-dla-hotelu.pl

Al. Jana Pawla II 61, lok. 244, 01-031 Warszawa

 

PR

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *