Deszcze pokrzyżowały plany urlopowe Polaków
34% Polaków zmieniło swoje plany urlopowe pod wpływem deszczowej pogody wynika z najnowszego raportu ARC Rynek i Opinia.
14,8% badanych internautów zmieniło termin wyjazdu, licząc zapewne na poprawę pogody. Kolejne 7,5% skróciło swój urlop, być może uznając, że szkoda wydawać oszczędności, jeśli nie można w pełni skorzystać z uroków wyjazdu na wakacje. 11,7% badanych zrezygnowało z planowanego wyjazdu w kraju i wyjechało za granicę, choć przed wakacjami 55 proc. badanych planowało spędzić tegoroczny urlop w ojczyźnie (badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w maju br).
W łatwiejszej sytuacji byli ci, którzy od początku planowali urlop za granicą (12,6%) lub deklarowało, że nie mają urlopu lub nie planują wyjazdu (22%).
Deszczowa pogoda oprócz tego, że popsuła humor wypoczywającym Polakom wpłynie bez wątpienia na gospodarkę – przez deszczowe lato stracili producenci lodów, piwa, napojów chłodzących, a także podmioty żyjące z turystyki i turystów.
„Deszczowe lato i związane z nim negatywne konsekwencje dla branży turystycznej oraz producentów wielu dóbr, których konsumpcja związana jest z pogodą, na pewno negatywnie wpłyną na sytuację ekonomiczną Polski i obniżenie prognoz wzrostu gospodarczego w 3 kwartale” – komentuje dr Adam Czarnecki, z ARC Rynek i Opinia
Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na
Epanel.pl w dniach 12 – 19 sierpnia b.r. Wzięło w nim udział łącznie N=1055 internautów w wieku 18-50
ARC Rynek i Opinia już od 19 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w większości państw europejskich. Instytut
ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. http://www.arc.com.pl/