Jakie marki najchętniej polecają konsumenci?

Z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego dla Superbrands 2013/2014 wynika, że konsumenci są najbardziej skłonni polecać marki z branży ogłoszeniowej, kulturalnej oraz oferujące zakupy przez Internet. Najrzadziej polecane są firmy zajmujące się doradztwem finansowym, ubezpieczeniami i inwestycjami, jak również dostawcy energii elektrycznej.

Czytaj dalej

Usługi turystyczne stanowią już 18 proc. transakcji zawieranych w internecie

Szacuje się, że już co piąty kupujący usługi turystyczne robi to za pośrednictwem sieci. Jednak znalezienie atrakcyjnej oferty nie jest wcale takie łatwe. Według badań IATA, przeciętny internauta w USA, aby dotrzeć do najkorzystniejszej oferty biletu lotniczego musi przejrzeć aż 22 serwisy. Ten problem w coraz większym stopniu zaczyna dotykać również polskie firmy.

Czytaj dalej

Wierni kierowcy

Niemal połowa kierowców przyznaje, że najczęściej tankuje benzynę na tej samej stacji benzynowej, zaś co czwarty jest wierny jednej sieci stacji benzynowych. Mimo iż większość kierowców przyznaje, że cena benzyny jest kluczowym czynnikiem przy wyborze stacji, to jednak tylko co dziesiąty zmotoryzowany sprawdza ceny benzyny na różnych stacjach i tankuje tam, gdzie jest najtaniej – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Czytaj dalej

Polak ekstremalnie

Spośród Polaków interesujących się sportem 10% interesuje się sportami ekstremalnymi, Sporty te są na 22. miejscu wśród najpopularniejszych dyscyplin sportowych, zaraz po hokeju na lodzie i narciarstwie zjazdowym, a przed kolarstwem i jazdą figurową na lodzie. Osoby interesujące się sportami ekstremalnymi to w większości mężczyźni (65%), w wieku 18 – 34 lata (55%)- wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Czytaj dalej

Turystyka na Facebooku rośnie powoli

Coraz częściej szukamy informacji o podróżach w mediach społecznościowych. Branża turystyczna na Facebooku rośnie jednak powoli. Według analizy catNapoleon.com w ciągu ostatnich 12 miesięcy największe fan page turystyczne powiększały się w tempie 2,27 proc. To niewiele. Dla porównania: fan page reklamujące żywność rosły w tempie 7,74 proc. miesięcznie, ale budżety na promocję produktów żywnościowych są nieporównywalnie większe.

Czytaj dalej