Jakie marki najchętniej polecają konsumenci?

Z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego dla Superbrands 2013/2014 wynika, że konsumenci są najbardziej skłonni polecać marki z branży ogłoszeniowej, kulturalnej oraz oferujące zakupy przez Internet. Najrzadziej polecane są firmy zajmujące się doradztwem finansowym, ubezpieczeniami i inwestycjami, jak również dostawcy energii elektrycznej.

Czytaj dalej

Wierni kierowcy

Niemal połowa kierowców przyznaje, że najczęściej tankuje benzynę na tej samej stacji benzynowej, zaś co czwarty jest wierny jednej sieci stacji benzynowych. Mimo iż większość kierowców przyznaje, że cena benzyny jest kluczowym czynnikiem przy wyborze stacji, to jednak tylko co dziesiąty zmotoryzowany sprawdza ceny benzyny na różnych stacjach i tankuje tam, gdzie jest najtaniej – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Czytaj dalej

Polka na wakacjach

33% polskich internautek przyznaje, że to one w ich gospodarstwach domowych decydują o wyborze destynacji turystycznej na wakacje, zaś w przypadku kolejnych 40% – decyzja podejmowana jest wspólnie z partnerem, lecz z wiodącą rolą pań. Planując wakacje Polki kierują się głównie rekomendacjami znajomych, a podczas wakacji chcą przede wszystkich spędzić więcej czasu z rodziną – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Czytaj dalej

Polak ekstremalnie

Spośród Polaków interesujących się sportem 10% interesuje się sportami ekstremalnymi, Sporty te są na 22. miejscu wśród najpopularniejszych dyscyplin sportowych, zaraz po hokeju na lodzie i narciarstwie zjazdowym, a przed kolarstwem i jazdą figurową na lodzie. Osoby interesujące się sportami ekstremalnymi to w większości mężczyźni (65%), w wieku 18 – 34 lata (55%)- wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Czytaj dalej

Chcemy latać po kraju za 200 złotych

80% internautów uważa, że w Polsce potrzebna jest konkurencyjna do PLL LOT i Eurolot linia lotnicza oferująca loty krajowe w miejsce upadłego OLT Express. 87% respondentów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze. 200 złotych za krajowy bilet lotniczy to cena, która przez większość internautów (65%) została uznana za konkurencyjną w stosunku do innych środków transportu – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Czytaj dalej

Samochód wygodniejszy od samolotu?

Mimo niezadowalającego stanu polskich dróg, najczęściej wybieranym środkiem transportu w podróżach prywatnych (70%) i służbowych (54%) po Polsce pozostaje samochód. Co więcej, uznawany jest on za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%). Mimo coraz atrakcyjniejszej oferty linii lotniczych, samolot na razie wybiera niewielu respondentów – niezależnie, czy jest to podróż prywatna (1%) czy służbowa (4%) – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Czytaj dalej