Jakie marki najchętniej polecają konsumenci?

Z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego dla Superbrands 2013/2014 wynika, że konsumenci są najbardziej skłonni polecać marki z branży ogłoszeniowej, kulturalnej oraz oferujące zakupy przez Internet. Najrzadziej polecane są firmy zajmujące się doradztwem finansowym, ubezpieczeniami i inwestycjami, jak również dostawcy energii elektrycznej.

Czytaj dalej

Gdzie goście mają szansę na nocleg w czystym pokoju

Norymberga, 30 sierpnia 2012 r. – Włosy w odpływie prysznica, kłęby kurzu czy brudny dywan – na szczęście takie niespodzianki należą dziś raczej do rzadkości w hotelowych pokojach. W których miastach hotelarze zwracają szczególną uwagę na higienę, a gdzie stan pokoi pozostawia wiele do życzenia – pokazują wyniki najnowszego badania wykonanego przez hotel.info (www.hotel.info). Bezpłatny serwis rezerwacji pokoi hotelowych online, obejmujący ponad 210 000 hoteli na całym świecie, dokładnie przeanalizował opinie ponad pięciu milionów klientów z całego świata na temat czystość w hotelach.

Czytaj dalej

Koleją po Europie – nowe prawa, a w razie problemów – pomoc ECK Polska

Od 2005 roku podróżujący po Europie konsumenci w razie problemów mogą liczyć na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W przypadku opóźnień środka lokomocji, uszkodzenia lub zagubienia bagażu w podróży transgranicznej eksperci ECK pomagają dochodzić roszczeń poszkodowanym pasażerom. O tym przypominamy przy okazji wejścia w życie nowego rozporządzenia „kolejowego”.

Czytaj dalej

Klasyfikacja obiektów hotelowych w UE – Raport sieci ECC-Net

Mimo, że unijne regulacje standaryzacją usługi w ramach Wspólnego Rynku w większości sektorów, różnorodność w systemie klasyfikacji hoteli wciąż przysparza konsumentom kłopotów. Często okazuje się, że standard hotelu wybrany w oparciu o potrzeby i możliwości finansowe konsumenta, nie spełnia jego oczekiwań. Najnowszy raport Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) dokonuje przeglądu systemów klasyfikacji obiektów hotelowych w krajach UE oraz Islandii i Norwegii.

Czytaj dalej

Rainbow Tours – raport z listopada

Wartość sprzedanych w listopadzie wycieczek wyniosła prawie 11 milionów złotych – tak wynika z ostatniego podsumowania. W porównaniu do analogicznego okresu 2007 roku, giełdowy touroperator odnotował tym samym wzrost obrotów o 80%. Duży wpływ na taki wynik miały egzotyczne wycieczki z katalogu „Prawdziwe Podróże” na jesień 2008. Pierwsze wyjazdy rozpoczęły się z początkiem listopada.

Czytaj dalej